ZŠ ZLIV Zlepšování rovného přístupu k inkluzivním a kvalitním službám v oblasti vzdělávání, etapa 1 Modernizace a vybavení učeben, se zapojením integrovaného řešení, kterým je zařazení vyučovací metody pomocí prvku virtuální reality
Popis projektu
Klíčovým problémem je nedostatečná vybavenost základní školy pro přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky i moderní formy práce s digitálními technologiemi. Potenciální rezervy vykazuje ZŠ i ve vybavenosti pro rozvoj zájmového, neformálního a celoživotní učení.
Přes veškerou snahu a dosavadní investice zaostává stávající vybavení školy v řadě oblastí, především ve vybavení odborných učeben. Potřeba modernizace zázemí pro vzdělávání vyplývá také z důležitosti zkvalitnění a zatraktivnění výuky na základní škole ve Zlivi tak, aby se technickými podmínkami přiblížila dispozicím mnohem lépe vybaveným školám ve spádových regionálních centrech – Českých Budějovicích a Hluboké nad Vltavou, a nečelila tak odlivu žáků, především pak nadaných.
Dnešní žáky často postihuje nezájem o různé předměty a probíranou látku, kvůli tomu mnohdy nevnímají samotný výklad učitele a poté nejsou schopni správně pochopit probíranou látku. Prostředky, které mohou efektivně zvýšit poutavost výuky pro žáky, jsou založeny především na zážitku. Tak populární experimentální sady a interaktivní ICT nyní může doslova rozšířit prostředky rozšíření reality a virtuální reality (VR). VR je moderní způsob, jak právě tyto žáky zaujmout a pomoci jim pochopit danou problematiku v různých předmětech; žák je schopen si po návratu z VR pamatovat více z probírané látky, než kdyby se výklad v hodině opíral pouze o ilustrace v knize nebo promítané na tabuli.
Na 1.stupni ZŠ je problémem také nedostatečné zázemí pro kvalitní práci pedagogických i nepedagogických pracovníků školy, konkrétně zázemí ve formě kabinetu a chybějící vhodný prostor pro poradenské pracoviště, i vhodné prostory reedukační učebny pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v důstojném prostředí.
Některé tyto oblasti současně doslova vybízí propojit vzdělávání s komunitním životem a díky zkvalitnění zázemí moci následně realizovat aktivity vedoucí k sociální inkluzi, vhodné prostory budou po vyučování sloužilo jako centrum vzdělanosti a komunitních aktivit.
Cíl
Cílem projektu je:
- Zkvalitnit vzdělávací infrastruktury pro přírodní vědy
- Zkvalitnit vzdělávací infrastruktury pro polytechnické vzdělávání
- Zkvalitnit vzdělávací infrastruktury pro cizí jazyky
- Zkvalitnit vzdělávací infrastruktury pro práci s digitálními technologiemi
- Využívat odborné učebny minimálně 75 % časového využití pro formální výuku a neformální vzdělávání odborných předmětů v oblasti přírodních věd nebo polytechnického vzdělávání nebo cizího jazyka nebo práce s digitálními technologiemi.
- Zajistit vznik či modernizaci zázemí pro komunitní aktivity a jeho zpřístupnění po vyučování (v rozsahu minimálně 5 hodin (300 min.) za týden) jako centra vzdělanosti a komunitních aktivit pro veřejnost.
Aktuální stav
Projekt má plánované ukončení na 30.11.2025.
Operační program: IROP
Rozpočet projektu: 14 784 000,00 Kč
Příspěvek Unie: 10 348 800,00 Kč
